måndag 2 mars 2009

Bananradio

Nu tänkte jag att jag skulle ge en liten inblick i hur det är att va radiopratare. speciellt en humorshow. Det börjar med att man hittar nåt som man tycker är kul. Och just nu var det roliga min kompis patte´s blogg. (patricpolly.blogspot.com).
Nästa steg är att tänka,, jaha hur kan vi göra radio av det här? det känns ju lite banalt att bara läsa rakt av rakt ut i etern. Banal passar i och för sig ihop med banan, och det är ju det han ofta pratar om...
Hur som helst så har ni trogna lyssnare, märkt att vi följer Johan Lagnefeldts äventyr i brasilien, något som har varit ett återkommande inslag. Nu kom jag på att banan kan vara det sammanlänkande temat, eftersom brasilien osökt för tankarna till banan-frukter..
Då skulle jag kunna göra bananradio, och då kanske jag kan använda deras geniala synpunkter, utan att det uppfattas som stöld.
Problemet är att jag har aldrig gjort bananradio, och jag har inte hört talas om det... Det här måste jag sova på... Idéer är även välkomna, jag lovar att återkomma om detta...

/D. kryddan på din söndagsbrunch

1 kommentar:

patte sa...

va roligt. en sak som är roligt som du skrev om är banan. först trodde jag det var banan som bilbanan sen insåg jag att det var frukten. kul!