lördag 8 augusti 2009

Räk + sallad

Vad gör en räksallad? Nu syftar jag inte på tillbehöret till korven. Nej, det är den där salladen med räkor i. Är det räkorna som gör salladen? Det skulle ju förstås vara en aningen förvånande om man beställer in en räksallad på den lokala salladerian och fick en räksallad utan räkor. Men räcker det med att hacka lite isbergssallad, slänga på en ansenlig mängd räkor, ett kokt ägg, en citronskiva och kalla det för räksallad?

Om så är fallet, så lovar jag att aldrig mer ifrågasätta en sallad av vilket slag som helst.
Om ovanstående påstående inte stämmer, så är jag lurad samt att matförgiftningen den gav mig var helt i onödan och att jag i fortsättningen kommer inta skyddsposition så fort som vilket ord som helst inom skaldjursområdet nämns.

//Patrik

1 kommentar:

Anonym sa...

Så du gick på nöten med en räksallad... surt